recenzie  Recenzie

.::    Knižné
  .::    Ostané
lienky Fantastický život

Filmové a seriálové

Zlé znamenie
(recenzia na seriál NANA)
Japonské slovo „nana“ znamená „sedem“. V obrázkovo-bublinovom svete Ai Jazawovej je sedmička nešťastným číslom. A keď je zdvojená, tým horšie. Tak napríklad dátum siedmy júl považujú jej postavy za mimoriadne nešťastný, podobne ako my piatok trinásteho. Toto je recenzia na seriál o dvoch dievčatách menom Nana, ktoré spolu bývajú v byte číslo 707.

Čo sa stane s Popoluškou po polnoci?
(recenzia na seriál Paradise Kiss)
Na svete je veľa dievčat, ktoré snívajú o princovi na bielom koni. Jukari k nim síce nepatrí, no jej princ si ju aj tak nájde. Úžasný, nevyspytateľný princ. Okúsi pri ňom slzy, rozkoš, peklo... a raj. A znova slzy.

Cesta naprieč Plochozemou
(recenzia na film Farba mágie - Colour of Magic)
Terry Pratchett je v súčasnosti jedným z najčítanejších autorov fantastickej literatúry na svete. 3% zo všetkých kníh predaných v Británii boli napísané jeho rukou. Dnes má na konte milióny libier a desiatky vydaných kníh. Na začiatku jeho slávy však bola jedna jediná. Farba mágie.

Gombíkový príbeh
(recenzia na film Koralína a svet za tajnými dverami - Coraline)
Keď bol Neil Gaiman ešte mladý chlapec, odtrhol sa mu gombík na košeli. Starostlivá aj keď trochu zaneprázdnená mama ho donútila, aby si gombík späť prišil sám – veď na tom nie je nič ťažké. Tak malý Neil šil a šil a párkrát si pri tom ihlou takmer vypichol oko. Samotným prišitím sa to však zďaleka neskončilo. Po tomto zážitku Neil odrazu začal mávať desivé sny plné ihiel, nití a čiernych gombíkov. Tak dlho ho trápili, až sa rozhodol, že nechce trpieť sám, že podobné sny by mali mať všetci ľudia na svete. A takýmto spôsobom vznikol román Coraline. Teda aspoň podľa mojich predstáv.

Rozprávka o dvoch kuriatkach
(recenzia na film Dokonalý trik - The Prestige)
Keď som chorá, väčšinu času trávim zababušená pod perinou s ovládačom v ruke pozerajúc všetko, čo práve dávajú. Je to síce ten najlepší spôsob, ako si zničiť oči a zároveň získať odpor ku každému jednému televíznemu kanálu, ktorý máte (a nezáleží na tom, či ich je 5 alebo  555), ale čo už má človek robiť, keď pre chorobu nič iné nezvláda a spať sa mu nechce? Najlepšie na tomto bezduchom prepínaní a ešte bezduchejšom sledovaní každej hlúposti, ktorá vás aspoň trochu zaujme, sú chvíle, keď náhodou narazíte na niečo skutočne dobré. Takýmto spôsobom som aj ja prišla k filmu Dokonalý trik – presne ako slepé kura k zrnu.

Tá druhá Boleynová
(recenzia na film Kráľova priazeň - The Other Boleyn Girl)
Rozvedená, popravená, zomrela, rozvedená, popravená, prežila. Môj priateľ povedal, že keby Angličania nemali Henricha VIII, nemali by o čom točiť filmy. Viac menej mal pravdu – veď keby nebolo Henricha, nebola by ani Alžbeta, a Mária Stuartová... tá by síce bola, ale nemal by ju kto urobiť zaujímavou. Henrich mal dokopy šesť žien a každá z nich si s ním všeličo zažila. Tri Kataríny, dve Jany a jednu Annu. Annu Boleynovú. The other Boleyn girl.

Death Note – Zápisník smrti
(recenzia na film Death Note)
Predstav si, že môžeš zabiť. Kedykoľvek, kohokoľvek a bez šance, že niekto niekedy odhalí tvoju vinu. Lákavé? Desivé? A keby si už mal takú možnosť, koho by si zabil? Potenciálnych mŕtvol je veľa: zlomyseľný šéf, protivná svokra, sused, ktorý počúva hlasnú hudbu práve vtedy, keď ty sa snažíš spať... alebo niekoľkonásobný vrah, ktorého po zdĺhavom procese predsa len pustia na slobodu...

Knižné

Evanjelium podľa Dana Browna
(recenzia na knihu Da Vinciho Kód od Dana Browna)
Kde bolo, tam bolo, bola raz jedna kniha, ktorá sa stala bestsellerom. Milióny ľudí na celom svete si ju túžili prečítať a milióny si ju aj kúpili, takže autor na nej trhol strašné prachy. Ale čo sa stalo-nestalo! Kdesi ďaleko-preďaleko od spisovateľovho domova, za siedmimi horami, siedmimi dolinami a jedným obrovským oceánom sa raz ráno prebudilo milé nevinné dievčatko a povedalo si: „Veď si to musím prečítať, keď o tom každý hovorí!“

Dve Kofoly ešte nikomu neublížili
(recenzia na knihu Válečník z planety Gor, kroniky Protizemě, část I od Johna Normana)
Predstavte si situáciu, v ktorej som sa odrazu ocitla: Práve som si kúpila knihu od spisovateľa, o ktorom som počula len to najhoršie, knihu, ktorú keď predavač videl v mojich rukách, takmer ma prosil, aby som si ju nekupovala; a snažím sa na to všetko zabudnúť, aby som si na dielo utvorila vlastný a ničím neovplyvnený názor a našla na ňom aspoň niečo pozitívne...

Ostatné

Fantazia Brloh
recenzie fantasticky poviedky